• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
enindo

enindo

  • Start
  • Hur vi jobbar
    • Jobba med oss
  • Konsulter
  • Show Search
Hide Search

hur vi jobbar

Vi strävar hela tiden efter att förbättra oss för att på så vis ge våra kunder en god anledning att ha en långsiktig relation med oss. Därför ser vi alltid till att gå igenom ett antal steg innan och under varje uppdrag.

  • Inför varje uppdrag formuleras ett tydligt syfte och mål som godkänns av kund och därefter utvärderas fortlöpande
  • Vi avsätter tid och resurser för att säkerställa att alla åtagande kan genomföras med gott resultat
  • Vi säkerställer att vi nyttjar företagets samlade kunskap och tar tillvara på det arbete som tidigare gjorts och bygger vidare därifrån – att ”börja om” vinner ingen på
  • Vi har nära dialog med vår uppdragsgivare och utvärderar kvaliteten både under och efter genomfört uppdrag
enindo_pres.plattform
enindosnurran_SWE_transp
fyrfältare_enindo_ram
Prestationsplattformen® Expand

Vi gör våra kunder bättre!
I allt vi gör strävar vi efter att göra våra kunder bättre. Det handlar i slutändan om att förbättra er prestation. Vi utgår från Prestationsplattformen® i alla våra uppdrag eftersom den hjälper oss att prioritera rätt vid val av aktiviteter för att höja individers och gruppers prestation. Har ni alla bitar på plats?

Vi erbjuder stöd inom ledningsutveckling, strukturerad förändring, strategisk planering och teamutveckling.

Målstyrningskonceptet Expand

Målstyrning är vårt övergripande arbetssätt för att säkerställa att vi gör rätt saker och levererar på våra egna och våra olika intressenters förväntningar. Väl genomtänkt och genomförd målstyrning bidrar till att ta tillvara på all kompetens, potential och personliga drivkrafter i organisationen. Det bidrar även till att skapa ökat kundfokus och kanalisera innovationsförmågan till de mest prioriterade områdena. Arbetssättet skall bidra till byggandet av ännu mer framgångsrika grupper och team i linje med våra värderingar och skapa ökad tydlighet kring hur var och ens ansvarsområde bidrar till det gemensamma resultatet.

Målstyrningen kan tillämpas överallt där det sker planering. Det kan vara koncernledningen som gör en verksamhetsplan, projektgruppen som gör sin projektplan eller en grupp som skapar en övergripande plan för sin avdelning. Det kan också vara planering av väldigt konkreta aktiviteter som t.ex. marknadsevents, konferenser och olika typer av möten.

Fyrfältaren® Expand

Fyrfältaren är ett effektivt verktyg för att skapa lärande och insikt om hur sannolikt det är att vi kommer nå målen samt vilka frågeställningar som bör prioriteras. Den främsta mottagararen är den/de som skapar den. Kalla det ”strukturerad reflektion”

Den innehåller fyra olika delar; Indikatorer, Bs & Cs (Benefits & Concerns) och Nästa steg samt en avslutande skattning uttryckt genom färger/trafikljus. Lägesrapporten bör användas regelbundet och minst månadsvis. Den kan användas för intern uppföljning för att tydliggöra hur vi ligger till samt för avrapportering till andra, ex i ledningsgruppen.

FRÅGOR, TANKAR, FUNDERINGAR, FÖRSLAG ELLER BARA PRATSUGEN?

Kontakta oss

enindo Management AB | Vi gör den andre bättre | org.nr 556802-9432